Przejdź do głównej zawartości

Deser jabłkowy na kruchych ciastkach z mleczkiem kokosowym

Deser bez pieczenia z jabłkami na kruchych ciastkach polany mleczkiem kokosowym 




Łatwy deserek bez pieczenia, mało składników a wszystko razem tworzy przepyszną całość. Aromat jabłek nadaję niepowtarzalny smak. mniam mniam... :) 


Przepis

Składniki

8 średnich jabłek 

400 g herbatników pełnoziarnistych 

1 puszka mleczka kokosowego 

3 łyżki miodu

2 łyżeczki cukru waniliowego 

1 łyżka cukru pudru

3 łyżki brązowego cukru

2 łyżeczki cynamonu 

1 szklanka wody 

Moje naczynie ma owalny kształt i wymiary 27x19 

Wykonanie

1. Myjemy jabłka, obieramy kroimy w ćwiartki wykrajmy  środek z jabłek a potem kroimy na małe kawałki. Wszystko wrzucamy do garnka 

2. Wlewamy 1 szklankę wody do jabłek i dusimy na małym ogniu często mieszając w między czasie dodajemy 3 łyżki brązowego cukru, 2 łyżeczki cynamonu 

3. W między czasie mielimy blenderem herbatniki. Dzielimy zmielone herbatniki na dwie części, 1 część wykładamy do naczynia jako spód, dodajemy 3 łyżki miodu i mieszamy. (jeśli będzie za sypkie, możemy nasączyć je paroma kroplami owocowej herbaty)

4. Mleczko kokosowe wlewamy do miseczki dodajemy 1 łyżkę cukru pudru i 2 łyżeczki cukru waniliowego i wszystko razem mieszamy a potem wkładamy do lodówki na 30 min. 

5. Kiedy nasze jabłka zmiękną odstawiamy i czekamy aż wystygną. 

6. Ostygnięte jabłka kładziemy na nasz spód z herbatników, na jabłka nakładamy drugą część zmielonych herbatników zostawiając troszeczkę do posypania na górę. 

7. Na koniec wyciągamy nasze stężone mleczko kokosowe z lodówki i wylewamy na wierzch i posypujemy resztą herbatników. 

8. Deser wstawiamy do lodówki na 1 godzinę. 

Smacznego!!!


Komentarze

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moich postów

Popularne posty z tego bloga

Ciasto na pierogi (100 pierogów)

Delikatne, elastyczne ciasto na pierogi Za pewne wiele osób, szuka idealnego przepisu na ciasto pierogowe. Jeśli lubicie takie delikatne, rozpływające się w ustach pierogi , ten przepis na pewno przypadnie Wam do gustu.   Z tego ciasta na prawdę wychodzą pyszne pierogi.  Kochani w komentarzach niektórzy piszą, że użyłam dużo soli, jednak ciasto na prawdę nie było mocno słone, ale jeśli uważacie, że soli jest faktycznie za dużo, to nie dodawajcie. :)

Sernik z serka Skyr

Przepis na ten sernik dostałam od mojej mamy. W oryginalnym przepisie jest użyty twaróg półtłusty, a że w Danii nie ma dostępu do twarogu użyłam serka skyr w wiaderku o smaku waniliowym.  Skyr jest islandzkim wyrobem mlecznym podobnym do jogurtu, chodź mi w smaku bardziej przypomina serki homogenizowane.  Ciasto jest genialne, smakowało całej rodzince. Po prostu rozpływa się w ustach. Dlatego z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić.

Wegetariański obiad po śląsku

Kluski śląskie z wegańską roladą i modrą kapustą z sosem al'a pieczeniowym Dzisiaj miałam ochotę na typowo śląski obiad, kluski, rolada i kapusta modra. A że jestem wegetarianką zaczęłam się zastanawiać jak mogę przyrządzić wegetariańską roladę. Postanowiłam troszkę pokombinować licząc się z tym, że coś może nie wyjść. Jednakże mój strach miał tylko wielkie oczy, gdyż rolada wyszła idealna, smakowita, perfekcyjna. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu.  Zapraszam was na wegetariański śląski obiad ...