niedziela, 11 sierpnia 2019

Kiwi


KIWI- Właściwości i wartości odżywcze







Jakie owoce zapewniają 273% zalecanej dziennej dawki witaminy C w porcji jednej filiżanki - pięć razy większej niż w przypadku pomarańczy i jest naturalnym wzmocnieniem układu odpornościowego, który chroni przed przeziębieniem i grypą? 

Oczywiście, że to kiwi! 💚💚💚

Jego ilość witaminy K również jest imponująca - najlepiej znana ze swojej roli we wspomaganiu krzepnięcia krwi, zapewniając 89% dziennej wartości.
Kiwi zawierają duże ilości witaminy A (świetnej dla skóry, kości, zębów oraz wzroku, w tym ochrony przed zwyrodnieniem plamki żółtej) oraz witaminy E (dwa razy więcej niż w awokado), razem z potasem równoważą elektrolity organizmu i ograniczają nadciśnienie i wysokie ciśnienie krwi.
Miedź zawarta w kiwi jest szczególnie dobra dla dzieci, wspierając zdrowy rozwój niemowląt, szczególnie w obszarach wzrostu kości i rozwoju mózgu, a także do tworzenia zdrowych czerwonych krwinek i budowania odporności na choroby.

Kiwi jest również jednym z niewielu pokarmów bogatych w witaminę B6, która wspomaga układ odpornościowy. B6 jest szczególnie ważny dla zdrowych płodów oraz kobiet w ciąży lub karmiących piersią.
Kwas foliowy w kiwi chroni przed wadami wrodzonymi, chorobami serca i rakiem; Zdrowe ilości błonnika sprawiają, że system działa płynnie, zmniejszając ryzyko zapalenia uchyłków i czynników rakotwórczych w organizmie. Wreszcie, siła przeciw utleniająca w kiwi zapewnia podobne efekty, jeśli chodzi o neutralizację wolnych rodników, które mogą uszkadzać komórki i powodować stan zapalny i raka.
Jednak spożywaj owoce kiwi z umiarem, ponieważ zawiera fruktozę, która może być szkodliwa dla zdrowia w nadmiernych ilościach. Imponujące prawda, ile dobrego jest w tak małym owocu. 






sobota, 17 lutego 2018

Barszcz czerwony zabielany z ziemniakami

Zabielany barszcz czerwony podany z ziemniakami



Zdecydowanie mogę napisać, że jest to jedna z moich ulubionych zupek. Tak aromatyczna i treściwa z dużą ilością przypraw, hmm  a na drugi dzień jeszcze lepsza. Na chłodne dni idealna na rozgrzanie. 

Nie wiem jak wy ale ja lubię barszczyk z dużą ilością czosnku, lubczyk też dla mnie obowiązkowy. 

Zapraszam do zapoznania się z przepisem 

...


piątek, 16 lutego 2018

Sałatka z makaronem

Sałatka z makaronem i dodatkami



Jest to na pewno jedna z moich ulubionych sałatek, a prostota w wykonaniu sprawia, że można ją robić często. Wszystkie składniki w połączeniu tworzą bardzo dobrą kompozycję smakową.  

Sałatka ta nadaje się na różne  świąteczne okazje, kolacje, śniadanie. 

Porcja sałatki jest duża, ale oczywiście można zmniejszyć proporcje składników. 

Na prawdę polecam!


czwartek, 15 lutego 2018

Sernik z serka Skyr

Sernik na ciepło z serka Skyr 



Przepis na ten sernik dostałam od mojej mamy. W oryginalnym przepisie jest użyty twaróg półtłusty, a że w Danii nie ma dostępu do twarogu użyłam serka skyr w wiaderku o smaku waniliowym. 

Skyr jest islandzkim wyrobem mlecznym podobnym do jogurtu, chodź mi w smaku bardziej przypomina serki homogenizowane. 

Ciasto jest genialne, smakowało całej rodzince. Po prostu rozpływa się w ustach. Dlatego z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić.

poniedziałek, 12 lutego 2018

Wegański bigos


Wegański bigos z dodatkiem kiełbaski sojowej



Nie wiem jak w waszych domkach, ale u mnie mój mąż po prostu bardzo lubi. Hmm tak naprawdę to ja przygotowywałam poszczególne składniki a całą resztą doprawiania, mieszania i pilnowania zajmował się jak zawsze mój mąż. W sumie, proces przygotowania bigosu zaczął się parę miesięcy wcześniej na grzybobraniu, tak więc mogliśmy użyć własnych suszonych grzybków. 😊 Bigos wyszedł znakomity, i nawet moja mama która nie lubi grzybów, aż wręcz je wyciąga z potraw jeśli się tam znajdują, powiedziała że bigos był przepyszny i że taki mogę robić częściej. Jeśli jesteście ciekawi jak rzeczywiście smakował, zachęcam do skorzystania z przepisu.
Jest to przepis na bigos który robiliśmy 3 dni. Z każdym dniem co raz lepszy 😊