Przejdź do głównej zawartości

Kruche ciasto ze śliwkami i kruszonką

Pyszny kruchy placek ze śliwkami w rumie i kruszonką cynamonową



W sezonie na śliwki nie może zabraknąć pysznego ciasta z tymi owocami. Nasączone rumem w połączeniu z kruszonką ciasto jest idealne.

Ciasto specjalnie upieczone do pracy męża, jak zawsze koledzy zajadali się ze smakiem. 

Więc jeśli macie ochotę na jakieś słodkości do kawy polecam te pyszne ciasto, przepis jest banalnie prosty i na pewno każdemu uda je się wykonać. 


Przepis: blaszka (28*25)


Składniki:

300 g mąki

200 g masła

100 g cukru pudru

2 żółtka

1 łyżeczka proszku do pieczenia

19 śliwek

200 ml rumu

4 łyżki miodu

1 łyżeczka cynamonu

 składniki na kruszonkę:

80 g mąki

40 g masła

40 g cukru brązowego

1 łyżeczka cukru waniliowego

1 łyżeczka cynamonu

Wykonanie:

1. Śliwki umyć, przekroić na pół wyjąć pestki, włożyć do miski, zalać 200 ml rumu i 4 łyżkami miodu, odstawić na 4 godziny. 


2. Do miski przesiać wszystkie suche składniki ( mąka, cukier, proszek do pieczenia) dodać posiekane masło, rozcieramy palcami mąkę z masłem, dodajemy 2 żółtka i wyrabiamy ciasto. 

3. Ciasto zawijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na około 1 godziny. 


4. W tym czasie przygotowujemy kruszonkę:

*rozpuszczamy masło w rondelku, zostawiamy do ostygnięcia

* masło wlewamy do mąki cukru, cukru waniliowego i cynamonu, wyrabiamy kruszonkę. 

4. Piekarnik nagrzać do 180 stopni. 

Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Spód formy wylepiamy ciastem, również boki. Nakłuwamy w paru miejscach widelcem i wkładamy do piekarnika na 10 minut. 

5. W tym czasie śliwki wykładamy na ręcznik papierowy i odciskamy nadmiar płynu. 

6. Na podpieczony spód wykładamy śliwki i doprawiamy cynamonem. 


7. Na wierzch ciasta rozprowadzamy kruszonkę, wkładamy ciasto do piekarnika 180 stopni na około 40 minut. Sprawdzamy patyczkiem czy ciasto jest już upieczone.










Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciasto na pierogi (100 pierogów)

Delikatne, elastyczne ciasto na pierogi Za pewne wiele osób, szuka idealnego przepisu na ciasto pierogowe. Jeśli lubicie takie delikatne, rozpływające się w ustach pierogi , ten przepis na pewno przypadnie Wam do gustu.   Z tego ciasta na prawdę wychodzą pyszne pierogi.  Kochani w komentarzach niektórzy piszą, że użyłam dużo soli, jednak ciasto na prawdę nie było mocno słone, ale jeśli uważacie, że soli jest faktycznie za dużo, to nie dodawajcie. :)

Sernik z serka Skyr

Przepis na ten sernik dostałam od mojej mamy. W oryginalnym przepisie jest użyty twaróg półtłusty, a że w Danii nie ma dostępu do twarogu użyłam serka skyr w wiaderku o smaku waniliowym.  Skyr jest islandzkim wyrobem mlecznym podobnym do jogurtu, chodź mi w smaku bardziej przypomina serki homogenizowane.  Ciasto jest genialne, smakowało całej rodzince. Po prostu rozpływa się w ustach. Dlatego z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić.

Wegetariański obiad po śląsku

Kluski śląskie z wegańską roladą i modrą kapustą z sosem al'a pieczeniowym Dzisiaj miałam ochotę na typowo śląski obiad, kluski, rolada i kapusta modra. A że jestem wegetarianką zaczęłam się zastanawiać jak mogę przyrządzić wegetariańską roladę. Postanowiłam troszkę pokombinować licząc się z tym, że coś może nie wyjść. Jednakże mój strach miał tylko wielkie oczy, gdyż rolada wyszła idealna, smakowita, perfekcyjna. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu.  Zapraszam was na wegetariański śląski obiad ...