Przejdź do głównej zawartości

Sałatka z makaronem

Sałatka z makaronem i dodatkami



Jest to na pewno jedna z moich ulubionych sałatek, a prostota w wykonaniu sprawia, że można ją robić często. Wszystkie składniki w połączeniu tworzą bardzo dobrą kompozycję smakową.  

Sałatka ta nadaje się na różne  świąteczne okazje, kolacje, śniadanie. 

Porcja sałatki jest duża, ale oczywiście można zmniejszyć proporcje składników. 

Na prawdę polecam!



Przepis:

Składniki:

350 g makaronu mini muszelek, lub innego drobnego makaronu

2 czerwone papryki

1 puszka czerwonej fasoli

1 puszka (340g) bonduelle mieszanki meksykańskiej 
(skład taki: kukurydza 55%, groszek 32%, czerwona papryka 13%)

6 - 8 ogórków kiszonych (w zależności od kwasowości ogórków.)

sól pieprz

około 7 łyżek majonezu

Wykonanie:

1. Makaron gotujemy zgodnie z opisem na opakowaniu, po ugotowaniu odstawiamy do wystygnięcia. 


2. Paprykę oczyszczamy z gniazd nasiennych, myjemy i kroimy w kostkę.

3. Ogórki kiszone obieramy i kroimy w kostkę. 


4. Mieszankę meksykańską i fasolkę odcedzamy z wody. 


5. Wszystkie produkty przesypujemy do miski i mieszamy razem z makaronem. 



6. Dodajemy majonez, sól i pieprz do smaku. Mieszamy i gotowe. 









Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciasto na pierogi (100 pierogów)

Delikatne, elastyczne ciasto na pierogi Za pewne wiele osób, szuka idealnego przepisu na ciasto pierogowe. Jeśli lubicie takie delikatne, rozpływające się w ustach pierogi , ten przepis na pewno przypadnie Wam do gustu.   Z tego ciasta na prawdę wychodzą pyszne pierogi.  Kochani w komentarzach niektórzy piszą, że użyłam dużo soli, jednak ciasto na prawdę nie było mocno słone, ale jeśli uważacie, że soli jest faktycznie za dużo, to nie dodawajcie. :)

Sernik z serka Skyr

Przepis na ten sernik dostałam od mojej mamy. W oryginalnym przepisie jest użyty twaróg półtłusty, a że w Danii nie ma dostępu do twarogu użyłam serka skyr w wiaderku o smaku waniliowym.  Skyr jest islandzkim wyrobem mlecznym podobnym do jogurtu, chodź mi w smaku bardziej przypomina serki homogenizowane.  Ciasto jest genialne, smakowało całej rodzince. Po prostu rozpływa się w ustach. Dlatego z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić.

Wegetariański obiad po śląsku

Kluski śląskie z wegańską roladą i modrą kapustą z sosem al'a pieczeniowym Dzisiaj miałam ochotę na typowo śląski obiad, kluski, rolada i kapusta modra. A że jestem wegetarianką zaczęłam się zastanawiać jak mogę przyrządzić wegetariańską roladę. Postanowiłam troszkę pokombinować licząc się z tym, że coś może nie wyjść. Jednakże mój strach miał tylko wielkie oczy, gdyż rolada wyszła idealna, smakowita, perfekcyjna. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu.  Zapraszam was na wegetariański śląski obiad ...