Przejdź do głównej zawartości

Sernik z serka Skyr




Przepis na ten sernik dostałam od mojej mamy. W oryginalnym przepisie jest użyty twaróg półtłusty, a że w Danii nie ma dostępu do twarogu użyłam serka skyr w wiaderku o smaku waniliowym. 

Skyr jest islandzkim wyrobem mlecznym podobnym do jogurtu, chodź mi w smaku bardziej przypomina serki homogenizowane. 

Ciasto jest genialne, smakowało całej rodzince. Po prostu rozpływa się w ustach. Dlatego z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić.




Przepis:  blaszka do pieczenia 25x36 

Składniki:

Na ciasto:

450 g mąki
3 łyżki cukru trzcinowego
250 g masła
3 żółtka
1,5 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Na masę:

1 kg sera Skyr o smaku waniliowym
250 g masła w temperaturze pokojowej
Szklanka (250ml ) cukru trzcinowego
3 żółtka
6 białek
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki kaszy manny
1 opakowanie budyniu waniliowego na 0,5l mleka)
 2 krople aromatu rumowego na bazie spirytusu (lub inny)

Wykonanie:

1. Mąkę i proszek do pieczenia przesiać przez sitko. Dodać masło pokrojone w kostkę, cukier, 3 żółtka i zagnieść ciasto.
2. 1/3 część ciasto odłożyć i jeszcze raz zagnieść z dodatkiem kakao. – będzie to góra ciasta.

Oczywiście można zrobić całe ciasto kakaowe, wtedy dodajemy do całości 3 łyżki kakao. Ja jednak spód zrobiłam jasny a tylko górę ciemną.
3. Wyrobione ciasto, zwijamy w folię i wkładamy na 1 godzinę do lodówki, ciasto kakaowe wkładamy do zamrażalki.


4. Masę przygotowujemy od utarcia żółtek razem z cukrem i masłem. Kiedy wszystkie składniki się połączą dodajemy ser, budyń w proszku, 2 łyżki kaszy manny, proszek do pieczenia i 2 krople aromatu. Całość dokładnie miksujemy.
5. Białka ubijamy na sztywną pianę.
6. Ubite białka powoli dodajemy do reszty masy delikatnie mieszając.


7. Ciasto wyciągamy z lodówki i rozwałkowujemy lub ręcznie wykładamy równomiernie na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
8. Spód ciasto podpiekamy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 10. Min.
9. Po tym czasie wykładamy masę na spód i na tarce ścieramy kakaową część ciasta, rozkładając na powierzchnię ciasta.


10. Pieczemy w 180 stopniach przez około 45 minut. Po tym czasie niech ciasto przez 30 minut odpocznie w zamkniętym piekarniku.






Komentarze

  1. Też używam skyra zamiast twarogu, sprawdza się wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. akurat kupiłam go i wpadł mi dziś ten przepis dzieki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już zrobisz, koniecznie podziel się, jak wyszedł serniczek.

      Usuń
  3. w Danii nie ma twarogu ,ale jest ser z wiaderka w Aldi, nazywa sie kvark,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się, ale ja poszłam za pomysłem mojej mamy, żeby zrobić sernik z Skyr i nie żałuje :)

      Usuń
  4. Witam,dziękuję za przepis,akurat miałem skyr i robię w tej chwili sernik. Wygłada dobrze, a jak smakuje napiszę jutro.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja do sklepu z budyniem mam 150km�� czym moge go zastapic w IS?

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie kosztuję wczoraj zrobionego sernika, pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie zaczyna robić ciasto, i naprawdę w tym serniku jest aż pół kilograma masła?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moich postów

Popularne posty z tego bloga

Ciasto na pierogi (100 pierogów)

Delikatne, elastyczne ciasto na pierogi Za pewne wiele osób, szuka idealnego przepisu na ciasto pierogowe. Jeśli lubicie takie delikatne, rozpływające się w ustach pierogi , ten przepis na pewno przypadnie Wam do gustu.   Z tego ciasta na prawdę wychodzą pyszne pierogi.  Kochani w komentarzach niektórzy piszą, że użyłam dużo soli, jednak ciasto na prawdę nie było mocno słone, ale jeśli uważacie, że soli jest faktycznie za dużo, to nie dodawajcie. :)

Wegetariański obiad po śląsku

Kluski śląskie z wegańską roladą i modrą kapustą z sosem al'a pieczeniowym Dzisiaj miałam ochotę na typowo śląski obiad, kluski, rolada i kapusta modra. A że jestem wegetarianką zaczęłam się zastanawiać jak mogę przyrządzić wegetariańską roladę. Postanowiłam troszkę pokombinować licząc się z tym, że coś może nie wyjść. Jednakże mój strach miał tylko wielkie oczy, gdyż rolada wyszła idealna, smakowita, perfekcyjna. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu.  Zapraszam was na wegetariański śląski obiad ...