niedziela, 11 sierpnia 2019

Kiwi


KIWI- Właściwości i wartości odżywcze







Jakie owoce zapewniają 273% zalecanej dziennej dawki witaminy C w porcji jednej filiżanki - pięć razy większej niż w przypadku pomarańczy i jest naturalnym wzmocnieniem układu odpornościowego, który chroni przed przeziębieniem i grypą? 

Oczywiście, że to kiwi! 💚💚💚

Jego ilość witaminy K również jest imponująca - najlepiej znana ze swojej roli we wspomaganiu krzepnięcia krwi, zapewniając 89% dziennej wartości.
Kiwi zawierają duże ilości witaminy A (świetnej dla skóry, kości, zębów oraz wzroku, w tym ochrony przed zwyrodnieniem plamki żółtej) oraz witaminy E (dwa razy więcej niż w awokado), razem z potasem równoważą elektrolity organizmu i ograniczają nadciśnienie i wysokie ciśnienie krwi.
Miedź zawarta w kiwi jest szczególnie dobra dla dzieci, wspierając zdrowy rozwój niemowląt, szczególnie w obszarach wzrostu kości i rozwoju mózgu, a także do tworzenia zdrowych czerwonych krwinek i budowania odporności na choroby.

Kiwi jest również jednym z niewielu pokarmów bogatych w witaminę B6, która wspomaga układ odpornościowy. B6 jest szczególnie ważny dla zdrowych płodów oraz kobiet w ciąży lub karmiących piersią.
Kwas foliowy w kiwi chroni przed wadami wrodzonymi, chorobami serca i rakiem; Zdrowe ilości błonnika sprawiają, że system działa płynnie, zmniejszając ryzyko zapalenia uchyłków i czynników rakotwórczych w organizmie. Wreszcie, siła przeciw utleniająca w kiwi zapewnia podobne efekty, jeśli chodzi o neutralizację wolnych rodników, które mogą uszkadzać komórki i powodować stan zapalny i raka.
Jednak spożywaj owoce kiwi z umiarem, ponieważ zawiera fruktozę, która może być szkodliwa dla zdrowia w nadmiernych ilościach. Imponujące prawda, ile dobrego jest w tak małym owocu. 






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moich postów