Przejdź do głównej zawartości

Makaron lane kluski z kremowym sosem pieczarkowym

Lane kluski z sosem pieczarkowym 


Dzisiejsza propozycja na danie, jest na pewno dla miłośników sosów pieczarkowych, ale myślę że i osoby które nie przepadają, bardzo by im ta potrawa zasmakowała. 

Można by powiedzieć że niby jest to makaron z sosem, ale jednak taki sosik z makaronem ''lane kluski'' smakuje zupełnie inaczej. 

Wcześniej robiłam sos pieczarkowy na bulionie warzywnym, tym razem chciałam uzyskać bardziej kremową konsystencję więc zamiast bulionu użyłam śmietany kremówki... sos był wyśmienity, idealny nie tylko do makaronów ale do różnorodnych potraw, z ryżu, kaszy, ziemniaków. Polecam. 


Przepis: (dla 3 osób)

Składniki:

350 g makaronu lane kluski

500 g pieczarek

1 cebula

500 ml śmietany kremówki 36% lub 38% (W Polsce 36% w Danii są dostępne te 38%)

1 łyżka mąki

1 łyżka masła

sól, pieprz, gałka muszkatołowa, papryka słodka, zioła prowansalskie, 

Wykonanie:

1. Makaron gotujemy zgodnie z opisem na opakowaniu. 


2. Cebulę obieramy, myjemy i kroimy w drobną kosteczkę. 

3. Pieczarki obieramy, myjemy, i kroimy w większą kostkę. 

4. Na rozgrzanej patelni, podsmażamy cebulę na maśle, kiedy cebula się zeszkli dodajemy pieczarki, smażymy do odparowania wody i aż ładnie się zarumienią. Podczas smażenie pieczarki solimy i dodajemy pieprzu. 

5. W garnuszku wsypujemy łyżkę mąki i rozprowadzamy ją w 1 łyżce masła. Do zasmażki wlewamy śmietanę kremówkę cały czas mieszając, (najlepiej trzepaczką kuchenną). Do śmietany dodajemy usmażone pieczarki z cebulką. Doprawiamy szczyptą gałki muszkatołowej, do smaku dodajemy soli, pieprzu, papryki słodkiej, ziół prowansalskich. Sos gotujemy na małym ogniu cały czas mieszając aż zgęstnieje. 




Podajemy z ugotowanymi kluskami lanymi. 







Komentarze

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moich postów

Popularne posty z tego bloga

Ciasto na pierogi (100 pierogów)

Delikatne, elastyczne ciasto na pierogi Za pewne wiele osób, szuka idealnego przepisu na ciasto pierogowe. Jeśli lubicie takie delikatne, rozpływające się w ustach pierogi , ten przepis na pewno przypadnie Wam do gustu.   Z tego ciasta na prawdę wychodzą pyszne pierogi.  Kochani w komentarzach niektórzy piszą, że użyłam dużo soli, jednak ciasto na prawdę nie było mocno słone, ale jeśli uważacie, że soli jest faktycznie za dużo, to nie dodawajcie. :)

Sernik z serka Skyr

Przepis na ten sernik dostałam od mojej mamy. W oryginalnym przepisie jest użyty twaróg półtłusty, a że w Danii nie ma dostępu do twarogu użyłam serka skyr w wiaderku o smaku waniliowym.  Skyr jest islandzkim wyrobem mlecznym podobnym do jogurtu, chodź mi w smaku bardziej przypomina serki homogenizowane.  Ciasto jest genialne, smakowało całej rodzince. Po prostu rozpływa się w ustach. Dlatego z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić.

Wegetariański obiad po śląsku

Kluski śląskie z wegańską roladą i modrą kapustą z sosem al'a pieczeniowym Dzisiaj miałam ochotę na typowo śląski obiad, kluski, rolada i kapusta modra. A że jestem wegetarianką zaczęłam się zastanawiać jak mogę przyrządzić wegetariańską roladę. Postanowiłam troszkę pokombinować licząc się z tym, że coś może nie wyjść. Jednakże mój strach miał tylko wielkie oczy, gdyż rolada wyszła idealna, smakowita, perfekcyjna. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu.  Zapraszam was na wegetariański śląski obiad ...