Przejdź do głównej zawartości

Zapiekanka makaronowa z owocami

Zapiekany makaron z owocami i orzechami 



Dania z makaronem uwielbiamy, tak na prawdę moglibyśmy jeść go prawie co dziennie,  dlatego bardzo się ucieszyłam z konkursu #Lubella, bo zawsze jest to idealna okazja do tego żeby zrobić coś nowego, tym bardziej, że 25 października jest obchodzony #ŚwiatowyDzieńMakaronu. Zapiekanka makaronowa którą zrobiłam jest tak samo dobra na śniadanie, obiad czy deser. Smaki niesamowicie ze sobą współgrają a orzechy w miodzie dopełniają całość. 



Polecam tą zapiekankę również zamiast ciasta, na poczęstunek dla gości. Na pewno się nie zawiedziecie a wszystkim będzie smakować. :)

Moją zapiekankę zapiekałam w naczyniach ceramicznych, jeśli macie mniejsze naczynia można tak przygotować dla każdego porcję deseru. Wymiary naczyń podane poniżej. 


Zapraszam do zapoznania się z przepisem  

#świętujzlubellą

Świętuj z Lubellą Światowy Dzień Makaronu






Przepis:

wymiary naczyń ceramicznych:

2 małe 12x8

1 duża 30x20

Składniki:

300 g #makaronlubella świderki

2 jabłka

3 gruszki

5 śliwek

150 g łuskanych orzechów włoskich

3 łyżki cukru trzcinowego

3 łyżki płynnego miodu

250 ml jogurtu o smaku truskawka rabarbar, lub innego

tabliczka białej czekolady

1 łyżeczka mielonej kawy + 1 łyżeczka cynamonu

dodatkowo:

cynamon, miód 



Wykonanie:

1. Wszystkie owoce, myjemy i obieramy ze skórki. Śliwki kroimy w kostkę. Jabłka i gruszki w plasterki. (patrz zdjęcie)





2. Jabłka i gruszki wykładamy na patelnie i na małym ogniu prażymy dodajemy 3 łyżki cukru i 1,5 łyżeczki cynamonu. Mieszamy co jakiś czas, żeby się nie spaliły, kiedy zmiękną zestawiamy z ognia. 

3. Makaron #Lubella gotujemy zgodnie z opisem na opakowaniu. 


4. Do miski wkładamy ugotowany makaron, dodajemy jogurt i pokrojone śliwki. 

5. Orzechy rozdrabniamy na mniejsze kawałki i prażymy, kiedy po kuchni zacznie się unosić zapach orzechów, dodajemy do nich 3 łyżki miodu, i mieszamy przez około 2 minuty. Kiedy będą gotowe dodajemy orzechy do makaronu. 



6. Całość mieszamy, i teraz w zależności od tego jak słodkie mamy owoce, dodajemy jeszcze 1 lub 2 łyżeczki miodu. 

7. Przygotowany makaron wykładamy do  naczyń ceramicznych, a na makaron wykładamy wcześniej przygotowane gruszki i jabłka i polewamy ewentualnie sokiem który został z jabłek i gruszek. 



8. Kawę i cynamon mieszamy ze sobą i posypujemy wierzch. 


9. Zapiekamy w piekarniku w temperaturze 180 stopni przez 20 minut. 

10. Kiedy zapiekanka będzie gotowa, przed podaniem ścieramy na wierzch białą czekoladę. 




Podajemy na ciepło, lub na zimno. 




Komentarze

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moich postów

Popularne posty z tego bloga

Ciasto na pierogi (100 pierogów)

Delikatne, elastyczne ciasto na pierogi Za pewne wiele osób, szuka idealnego przepisu na ciasto pierogowe. Jeśli lubicie takie delikatne, rozpływające się w ustach pierogi , ten przepis na pewno przypadnie Wam do gustu.   Z tego ciasta na prawdę wychodzą pyszne pierogi.  Kochani w komentarzach niektórzy piszą, że użyłam dużo soli, jednak ciasto na prawdę nie było mocno słone, ale jeśli uważacie, że soli jest faktycznie za dużo, to nie dodawajcie. :)

Sernik z serka Skyr

Przepis na ten sernik dostałam od mojej mamy. W oryginalnym przepisie jest użyty twaróg półtłusty, a że w Danii nie ma dostępu do twarogu użyłam serka skyr w wiaderku o smaku waniliowym.  Skyr jest islandzkim wyrobem mlecznym podobnym do jogurtu, chodź mi w smaku bardziej przypomina serki homogenizowane.  Ciasto jest genialne, smakowało całej rodzince. Po prostu rozpływa się w ustach. Dlatego z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić.

Wegetariański obiad po śląsku

Kluski śląskie z wegańską roladą i modrą kapustą z sosem al'a pieczeniowym Dzisiaj miałam ochotę na typowo śląski obiad, kluski, rolada i kapusta modra. A że jestem wegetarianką zaczęłam się zastanawiać jak mogę przyrządzić wegetariańską roladę. Postanowiłam troszkę pokombinować licząc się z tym, że coś może nie wyjść. Jednakże mój strach miał tylko wielkie oczy, gdyż rolada wyszła idealna, smakowita, perfekcyjna. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu.  Zapraszam was na wegetariański śląski obiad ...