Przejdź do głównej zawartości

Chatka z piernika (ciasto na pierniczki)

Chatka z piernika z klimatem i pięknymi zapachami roznoszącymi się po domu 




W końcu udało mi się znaleźć czas na złożenie mojej chatki. Upieczone części czekały już cały tydzień. Moja chatka bardzo skromna, i do dekorowania talentu też nie mam, ale i tak jestem bardzo zadowolona, a zabawa przy tym na prawdę świetna. Z podanych składników zrobiłam jedną chatkę i starczyło jeszcze na dużo pierniczków, które jeszcze czekają na dekoracje. :) 

Szablony na chatkę przygotowałam sobie w komputerze, po czym wydrukowałam na grubszym papierze, kolejno wykałaczką na rozwałkowanym cieście zaznaczałam kontury i przy pomocy linijki wycinałam części chatki.


Przepis:

Składniki:

600 g mąki pszennej

250 g masła

200 g cukru muscovado

7 łyżek miodu

opakowanie przyprawy do piernika

2 łyżeczki sody oczyszczonej 

składniki na lukier królewski:

2 białka

200 g cukru pudru

Wykonanie:

1. W rondelku rozpuszczamy masło razem z cukrem i miodem. Podgrzewamy aż do całkowitego rozpuszczenia składników, odstawiamy do wystygnięcia. 

2. Mąkę przesiewamy razem z przyprawą do piernika i sodą oczyszczoną.

3. Do suchych produktów wlewamy ostudzoną masę i całość miksujemy do jednolitej i gładkiej masy. 

4. Ciasto zawijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na około 20 min. 

5. Po 20 min dzielimy masę na parę części i kolejno rozwałkowujemy na około 4 mm - 5 mm. Rozwałkowane ciasto przenieść na papier do pieczenia i zacząć przy pomocy szablonu wycinać części. Części lepiej wycinać już na blaszce, gdyż zapobiegnie to deformacji kształtów poprzez przenoszenie. Pamiętajcie również wyciąć drzwi na przedniej ścianie, i okna na bocznej. 


6. Przygotowane kształty pieczemy w nagrzanym piekarniku przez około 12 - 13 min, aż boki ładnie się zarumienią. 

7. Przygotowane elementy zostawiamy do całkowite wystygnięcia. 

8. Pamiętajcie o upieczeniu również podstawy chatki. 

Wymiary mojej chatki to : 

ściany boczne 10 x 16 cm

dach 17 x 11 cm 

ściana przednia i tylna, 14 x 17 


podstawa 20 x 30 cm


oprócz tego dużo pierniczków 


Budowanie chatki:

1. Przygotowujemy lukier, 2 białka ubijamy na sztywno z cukrem , dodając kolejno po 1 łyżce cukru pudru. Lukier musi być bardzo gęsty. 

2. Przygotowany lukier przekładamy do szprycy, lub woreczka foliowego odcinając końcówkę. I zaczynamy dekorowanie naszej chatki, wedle uznania. 


3. Kiedy dekorację zastygną na elementach, możemy zacząć sklejać kolejno każde ściany do naszej podstawy. Dopiero jak jedna ściana zastygnie doklejać kolejne. Można sobie pomóc podpierając elementy kartonikami lub czymś innym. 


Dodatkowo dach możemy posypać wiórkami kokosowymi, dróżkę wykonać z posypki czekoladowej. Do podstawy możemy przykleić choinki i inne... wszystko zależne od naszej wyobraźni. 

Moja chatka bardzo skromna, nie wydawałam za dużo pieniążków na dekoracje, choć w sklepie kusiły, jednak zostałam przy tańszych posypkach. 












Do środka chatki można włożyć małe świeczki LED imitujące światło prawdziwych świeczek. 






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciasto na pierogi (100 pierogów)

Delikatne, elastyczne ciasto na pierogi Za pewne wiele osób, szuka idealnego przepisu na ciasto pierogowe. Jeśli lubicie takie delikatne, rozpływające się w ustach pierogi , ten przepis na pewno przypadnie Wam do gustu.   Z tego ciasta na prawdę wychodzą pyszne pierogi.  Kochani w komentarzach niektórzy piszą, że użyłam dużo soli, jednak ciasto na prawdę nie było mocno słone, ale jeśli uważacie, że soli jest faktycznie za dużo, to nie dodawajcie. :)

Sernik z serka Skyr

Przepis na ten sernik dostałam od mojej mamy. W oryginalnym przepisie jest użyty twaróg półtłusty, a że w Danii nie ma dostępu do twarogu użyłam serka skyr w wiaderku o smaku waniliowym.  Skyr jest islandzkim wyrobem mlecznym podobnym do jogurtu, chodź mi w smaku bardziej przypomina serki homogenizowane.  Ciasto jest genialne, smakowało całej rodzince. Po prostu rozpływa się w ustach. Dlatego z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić.

Wegetariański obiad po śląsku

Kluski śląskie z wegańską roladą i modrą kapustą z sosem al'a pieczeniowym Dzisiaj miałam ochotę na typowo śląski obiad, kluski, rolada i kapusta modra. A że jestem wegetarianką zaczęłam się zastanawiać jak mogę przyrządzić wegetariańską roladę. Postanowiłam troszkę pokombinować licząc się z tym, że coś może nie wyjść. Jednakże mój strach miał tylko wielkie oczy, gdyż rolada wyszła idealna, smakowita, perfekcyjna. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu.  Zapraszam was na wegetariański śląski obiad ...