Przejdź do głównej zawartości

Ciasto na pierogi (100 pierogów)

Delikatne, elastyczne ciasto na pierogi



Za pewne wiele osób, szuka idealnego przepisu na ciasto pierogowe. Jeśli lubicie takie delikatne, rozpływające się w ustach pierogi , ten przepis na pewno przypadnie Wam do gustu. 

 Z tego ciasta na prawdę wychodzą pyszne pierogi. 

Kochani w komentarzach niektórzy piszą, że użyłam dużo soli, jednak ciasto na prawdę nie było mocno słone, ale jeśli uważacie, że soli jest faktycznie za dużo, to nie dodawajcie. :)



Przepis:

Składniki: na 100 pierogów

900 g mąki pszennej

190 g masła

550 ml mleka

sól wedle uznania

Wykonanie:

1. Masło rozpuszczamy w rondelku, dolewamy mleka i całość zagotowujemy. 

2. Mąkę przesiewamy, dodajemy soli i lekko ostudzonego masła z mlekiem ( ale wciąż gorącego), żeby sobie nie poparzyć rączek.


3. Całość dokładnie ze sobą mieszamy i wyrabiamy ciasto. 

4. Odstawiamy na 20 minut, aby ciasto odpoczęło.

5. Dzielimy ciasto na mniejsze kawałki i każdy rozwałkowujemy na około 3 mm i zaczynamy robić nasze pierożki z ulubionym farszem. 


Komentarze

  1. Bardzo pomocny przepis, zwłaszcza teraz gdy zbliżają się Święta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozumiem, że do uszek też się nadaje ? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uszek jeszcze nie robiłam, ale parę osób mi pisało, że uszka też robią według tego przepisu.

      Usuń
    2. Uszka także wychodzą z tego przepisu, robiłam na święta.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. absolutnie nie dodajemy jajka. :)

      Usuń
    2. Zawsze dawalam ciepla wode i smietane ale musze wyprobowac ten przepis☺

      Usuń
  4. progi z tego ciasta można mrozić?😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można mrozić surowe?

      Usuń
    2. można mrozić również surowe, i zamrożone wrzucać do gotującej się wody. Surowe pierogi najpierw układamy na tacy i tak mrozimy, a kiedy się zamrożą przekładamy do woreczków.

      Usuń
    3. Witam a ma pani przepis na ciasto na knedle ze śliwkami

      Usuń
    4. Tak, przepis na knedle jest również na blogu.

      https://kuchniavegetarianki.blogspot.com/2016/11/knedle-ze-sliwkami.html

      Usuń
  5. Czy pierogi z tego ciasta można piec w piekarniku ? Jeśli tak to w jakiej temperaturze i ile czasu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytasz o ugotowane pierogi i potem wkładane do piekarnika, czy o surowe ?

      Usuń
    2. ugotowane pierogi możemy piec w temperaturze 180 stopni, przez około 15 min, (do czasu zarumienia)

      Usuń
    3. Nie piekłam w piekarniku surowych, jedynie sprawdziłam jak zachowa się surowe ciasto na suchej patelni, ładnie się podpiekło.

      Usuń
  6. Aż 4 łyżeczki soli? Nigdy nie solę ciasta na pierogi tylko wodę, więc taka ilość mnie przeraziła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tyle dałam ale ciasto i tak słone takie nie było.

      Usuń
    2. Masz racje. Ja tez do tego przepisu nie daje soli. Tego masła też strasznie dużo.
      Robię tak: 1kg.mąki,1 litr mleka i 1/4 kostki masła. Mleko zagotowujemy z masłem i gorące wlewamy do mąki. Najpierw mieszam drewnianą łyżką a później zagniatam ciasto rękoma-gorące. Jak ostygnie rozwałkowujemy na pierogi.
      Robię z tego przepisu od lat. Polecam

      Usuń
    3. No nie wiem, nikt się nie skarżył, że pierogi są za słone, jeszcze specjalnie teraz się zapytałam męża. :) Ty Marzenko dodałaś więcej mleka a ja mniej mleka ale więcej masła. :) Tyle ile kuchareczek tyle przepisów. Ważne, że pierogi są smaczne. :) Pozdrawiam

      Usuń
  7. Pierożki i uszka z tego ciasta ...rewelacja.Już wszystko się mrozi na świeta��Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Warto spróbować. Dotąd robiłam z oliwą i gorącą wodą.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z 1 kg mąki odsypuję 1 szklankę , mąkę wsypuję do miski robię dołek w mące i wlewam dość ciepłe mleko z 100 gr masła 82% roztopione , dodaję 1 żółtko 1 łyżeczkę soli i wyrabiam ciasto .Ciasto musi być bardzo plastyczne . Zostawiamy ciasto przykryte ściereczką . I po godzinie ,dzielimy na 6 części i rozwałkujemy podsypując mąką , wykrawamy kółka i lepimy pierogi. SMACZNEGO !!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze nigdy nie robiłam pierogów, ale może w końcu czas spróbować. Świetny przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepis na pierogi super.Zaden mi się nie rozwalił podczas gotowania co mi się często zdarzało.Polecam wypróbować jest rewelacyjny.😉

    OdpowiedzUsuń
  12. Pytanko? Z jakiej mąki robi Pani -robicie Panie ciasto??? Typ, rodzaj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używałam najzwyklejszej mąki pszennej, nie wiem jaki typ bo nie pisze na opakowaniu. :) Ale wiem, że nie którzy używali mąki włoskiej.

      Usuń
    2. Dziękuję za wyczerpujacą odpowiedz.......

      Usuń
    3. Super!!! Właśnie takiego przepisu szukałam, ponieważ mój wnuczek nie toleruje jajek. Ciasto pulchne, mięciutkie, można wałkować nawet bez podsypywania mąką, świetnie się skleja. Z tego przepisu wyszło mi ok. 170 uszek. Od tej pory, będzie to moje ulubione ciasto pierogowe. DZIĘKUJĘ :)

      Usuń
  13. To teraz prosimy o przepis na farsz z kapusty o grzybów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) jak tylko będę robić na pewno dam przepis. :)

      Usuń
  14. Super przepis już sprawdziłam .Bez obaw można tak robić jak jest podany i super się klei ciasto na pierogi czy uszka ,można wałkować bez podsypki mąką .... dziękuję za przepis....

    OdpowiedzUsuń
  15. To mój ulubiony przepis na ciasto zarówno do pierogów jak i do uszek. Korzystam z niego już dwa lata i nie zamierzam tego zmieniać. Mniam mniam

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy zamiast masła można dodać margarynę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, cieżko mi powiedzieć, dlatego ze na maragrynie nie robilam, mysle ze zdecydowanie powinno byc jej wtedy mniej.

      Usuń
  17. Wspaniale ciasto z tego przepisu. W dotyku podobne do drozdzowego, lekkie i puszyste. Pierogi zjedzone :) Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesz się bardzo ze pierożki były dobre. ☺ pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  18. Wspaniały przepis!!! Doskonale ciasto wychodzi!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Koniecznie muszę wypróbować. Dziękuję za przepis. Pozdrawiam 😄👍

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciasto jest super. Dałam mleko i wodę. Wymieszałam pół na pół. Mąkę zawasze używałam typ 500 ale tym razem miałam otwartą typ 00 ciasto wyszło rewelacyjne. Dziękuję za przepis. Pozdrawiam 😁👍

    OdpowiedzUsuń
  21. Próbowałam. Super ciasta, a że wyszło dużo... to część surowego ciasta zamroziłam.
    Rozmrażam etapami, najpierw przekładam do chłodziarki (wieczorem), dopiero potem dochodzi do siebie w temperaturze pokojowej. Czas "rozmrażania" oczywiście uzależniony jest od ilości ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Moje drugie w życiu pierogi, a pierwsze z tego przepisu. Ciasto rewelacyjnie - mięciutkie, nie klei się, nie rozwala podczas gotowania i pyszne w smaku. Z połowy porcji wyszło mi 75 pierogów. Polecam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moich postów

Popularne posty z tego bloga

Sernik z serka Skyr

Przepis na ten sernik dostałam od mojej mamy. W oryginalnym przepisie jest użyty twaróg półtłusty, a że w Danii nie ma dostępu do twarogu użyłam serka skyr w wiaderku o smaku waniliowym.  Skyr jest islandzkim wyrobem mlecznym podobnym do jogurtu, chodź mi w smaku bardziej przypomina serki homogenizowane.  Ciasto jest genialne, smakowało całej rodzince. Po prostu rozpływa się w ustach. Dlatego z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić.

Wegetariański obiad po śląsku

Kluski śląskie z wegańską roladą i modrą kapustą z sosem al'a pieczeniowym Dzisiaj miałam ochotę na typowo śląski obiad, kluski, rolada i kapusta modra. A że jestem wegetarianką zaczęłam się zastanawiać jak mogę przyrządzić wegetariańską roladę. Postanowiłam troszkę pokombinować licząc się z tym, że coś może nie wyjść. Jednakże mój strach miał tylko wielkie oczy, gdyż rolada wyszła idealna, smakowita, perfekcyjna. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu.  Zapraszam was na wegetariański śląski obiad ...