piątek, 2 grudnia 2016

Zupa pomidorowa

Smaczna zupka pomidorowa na bulionie warzywnym 



Dzisiaj prosty przepis na smaczną zupkę pomidorową znaną przez wszystkich. Dotychczas nie poznałam osoby która by nie lubiła pomidorówki. :) Zupkę możemy podawać z ryżem lub makaronem, u mnie tym razem podana z makaronem - lane kluski. Miłego dnia dla wszystkich

...



Przepis:

Składniki:

2,5 litra wody

1 mały seler

3 marchewki

3 białe części pora

pęczek natki pietruszki

1 opalona cebula

2 kostki warzywne BIO (bez glutaminianu sodu) 

2 łyżeczki suszonego lubczyku lub świeżego 

2 listki laurowe

3 ziarenka angielskie

1 łyżka oliwy z oliwek

6-7 łyżeczek koncentratu pomidorowego

sól, pieprz do smaku

dodatkowo:

ryż lub makaron 

śmietanka sojowa lub śmietana do zup - do polania na talerzu. 



Wykonanie:

1. Zaczynamy od przygotowania wszystkich warzyw, seler i marchewki obieramy, seler dzielimy na mniejsze kawałki, marchewki możemy przekroić na pół. 


2. Por, pęczek natki pietruszki, marchewki i seler myjemy, wkładamy do garnka, zalewamy wodą (2,5 l), dodajemy opaloną cebulę,  2 listki laurowe i 3 ziarenka angielskie i 2 łyżeczki lubczyku i 1 łyżkę oliwy. 

Nastawiamy bulion na małym ogniu. 


3. Po około 30 min dodajemy 2 kostki warzywne BIO, i w dalszym ciągu trzymamy zupkę na małym ogniu przez kolejne 30 min. 

4. Kiedy już warzywa zmiękną wyciągamy wszystkie wraz z przyprawami. 

Marchewki kroje na mniejsze kawałki i wkładam z powrotem do bulionu. 

5. Dodajemy koncentrat pomidorowy doprawiamy solą i pieprzem. 

6. Podajemy z ryżem lub makaronem, możemy na talerzu również dolać śmietany. 




Smacznego





2 komentarze :

  1. To ja poproszę z makaronem. Mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez z makaronem proszę! Wyglada cudownie jak u mojej mamy Przyznam się ze u mnie z pomidorowa to roznie wychodzi Potrafie zrobić steka i langustynki a pomidorowa czasem mi nie wyjdzie tak jakbym chciala

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania moich postów