Przejdź do głównej zawartości

Beza z musem jabłkowym i piaskiem migdałowym


Małe, smaczne bezy z musem jabłkowym z nutą cynamonu z piaskiem z prażonych migdałów







Dzisiaj mam dla was propozycję na słodki i na prawdę smaczny deser.
Kiedy zobaczyłam, że Braun organizuje konkurs, wiedziałam, że to coś dla mnie. Sprzęt kuchenny marki Braun towarzyszy mi od samego początku i jeszcze się na nim nie zawiodłam. 

Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu przepisu który przygotowałabym za pomocą blendera Braun MQ9.

Co prawda mam w domu starszy model tego blendera, który na prawdę ułatwia i przyspiesza czas przygotowania potrawy. 

Kochani krok po kroku pokażę wam jak można przygotować pyszny deser z odpowiednimi dodatkami do blendera Braun MQ9

Mam nadzieję, że się wam spodoba. 
Zapraszam do zapoznania się z przepisem. 




Przepis:

Składniki:

1 białko

około 80 g cukru pudru

szczypta soli

1 jabłko

pół łyżeczki cynamonu

2 łyżeczki cukru brązowego

garść migdałów

Wykonanie:


1. Za pomocą trzepaczki w blenderze, ubijamy białka ze szczyptą soli na sztywno kiedy już białka będą sztywne powoli dodajemy cukier puder cały czas ubijając. Masa musi być sztywna i błyszcząca.















2. Z gotowej masy za pomocą rękawa cukierniczego wyciskamy bezy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Mniejsze lub większe wedle uznania.

3. Pieczemy bezy w nagrzanym piekarniku do 130 stopni przez około 1 godziny.





4. Jabłko myjemy i obieramy i kroimy na małe kawałki, wkładamy do małego rondelka dodajemy pół szklanki wody, 2 łyżeczki cukru i pół łyżeczki cynamonu, dusimy do miękkości. Jabłka wykładamy do pojemnika i za pomocą przystawki do puree przecieramy jabłka na gładką i kremową konsystencję.







5. Garść migdałów prażymy na suchej patelni przez około 10 min, co jakiś czas mieszając, żeby się nie spaliły.







Uprażone migdały wkładamy do szatkownicy (350 ml) , która idealnie się nadaje do rozdrabniania mniejszych porcji składników.







Siekamy migdały na proszek.







6. Kiedy wszystkie składniki mamy gotowe możemy wykładać pyszny deser na talerz.

Puree rozsmarowujemy na talerzu, na puree nakładamy 4 małe bezy, posypujemy piaskiem migdałowym, bezy leciutko posypujemy cynamonem.







Pyszny deser gotowy. :)































Komentarze

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moich postów

Popularne posty z tego bloga

Ciasto na pierogi (100 pierogów)

Delikatne, elastyczne ciasto na pierogi Za pewne wiele osób, szuka idealnego przepisu na ciasto pierogowe. Jeśli lubicie takie delikatne, rozpływające się w ustach pierogi , ten przepis na pewno przypadnie Wam do gustu.   Z tego ciasta na prawdę wychodzą pyszne pierogi.  Kochani w komentarzach niektórzy piszą, że użyłam dużo soli, jednak ciasto na prawdę nie było mocno słone, ale jeśli uważacie, że soli jest faktycznie za dużo, to nie dodawajcie. :)

Sernik z serka Skyr

Przepis na ten sernik dostałam od mojej mamy. W oryginalnym przepisie jest użyty twaróg półtłusty, a że w Danii nie ma dostępu do twarogu użyłam serka skyr w wiaderku o smaku waniliowym.  Skyr jest islandzkim wyrobem mlecznym podobnym do jogurtu, chodź mi w smaku bardziej przypomina serki homogenizowane.  Ciasto jest genialne, smakowało całej rodzince. Po prostu rozpływa się w ustach. Dlatego z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić.

Wegetariański obiad po śląsku

Kluski śląskie z wegańską roladą i modrą kapustą z sosem al'a pieczeniowym Dzisiaj miałam ochotę na typowo śląski obiad, kluski, rolada i kapusta modra. A że jestem wegetarianką zaczęłam się zastanawiać jak mogę przyrządzić wegetariańską roladę. Postanowiłam troszkę pokombinować licząc się z tym, że coś może nie wyjść. Jednakże mój strach miał tylko wielkie oczy, gdyż rolada wyszła idealna, smakowita, perfekcyjna. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu.  Zapraszam was na wegetariański śląski obiad ...