Przejdź do głównej zawartości

Uszka z soczewicą i pieczarkami

Uszka z farszem z zielonej soczewicy i pieczarek


Dzień dobry...

Mam dla was przepis na smaczne uszka do barszczu z na prawdę smacznym farszem. Jadałam uszka z farszem z samej soczewicy lub z samych grzybów, tym razem połączyłam soczewicę z pieczarkami. 

Ciasto na uszka użyłam te samo co i na pierogi. Idealne, delikatne...

Przepis tutaj : ciasto na pierogi/uszka

Miałam możliwość próbowania uszek z dwóch rodzaju ciasta, w jednym było jajko i woda połączona z mlekiem. Różnica diametralna. Moja rada dla was na prawdę  nie dodawajcie jajka do ciasta na pierogi czy uszka. Przez jajko ciasto staje się twardsze. 

Zapraszam do zapoznania się z przepisem



Przepis:

Składniki: 

przepis na ciasto : ciasto na uszka

1 szklanka zielonej soczewicy

500 g pieczarek

3 cebule

sól , pieprz, papryka słodka, suszona włoszczyzna, zioła prowansalskie, 

olej do smażenia

 Wykonanie:

1. Przygotowujemy ciasto na uszka podane w linku powyżej.

2. 1 szklankę soczewicy dokładnie płuczemy i zalewamy 2 szklankami wody. Gotujemy do miękkości, pod koniec gotowania dodajemy odrobinę soli. 

3. 3 cebule obieramy, myjemy i drobno siekamy

4. Pieczarki obieramy, myjemy i kroimy w małą kosteczkę. 


5. Cebulę smażymy na delikatnie złoty kolor, dodajemy pieczarki. I smażymy całość, do całkowitego wyparowania wody z pieczarek. Doprawiamy odrobiną soli i pieprzu. 



6. Ugotowaną soczewicę miksujemy do soczewicy dodajemy smażone pieczarki z cebulą. 


Całość doprawiamy słodką papryką, ziołami prowansalskimi, suszoną włoszczyzną , solą i pieprzem. Tak aby smaki nam odpowiadały

Możemy dodać również innych ziół. 

Farsz dokładnie mieszamy. 


7. Rozwałkujemy ciasto i robimy za pomocą np kieliszka wycinamy małe kółeczka. Na środek nakładamy farsz około 1 łyżeczki, sklejamy boki jak pierożka, teraz zawijamy końce uszka wokół palca i sklejamy.  


Sklejone uszka wkładamy do gotującej i osolonej wody gotujemy do czasu wypłynięcia przez około 3 - 4 minut. 





Komentarze

  1. Nie jadłąm jeszcze innych uszek niż te zwykłe klasyczne, ale chętnie bym sprubowała

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moich postów

Popularne posty z tego bloga

Ciasto na pierogi (100 pierogów)

Delikatne, elastyczne ciasto na pierogi Za pewne wiele osób, szuka idealnego przepisu na ciasto pierogowe. Jeśli lubicie takie delikatne, rozpływające się w ustach pierogi , ten przepis na pewno przypadnie Wam do gustu.   Z tego ciasta na prawdę wychodzą pyszne pierogi.  Kochani w komentarzach niektórzy piszą, że użyłam dużo soli, jednak ciasto na prawdę nie było mocno słone, ale jeśli uważacie, że soli jest faktycznie za dużo, to nie dodawajcie. :)

Sernik z serka Skyr

Przepis na ten sernik dostałam od mojej mamy. W oryginalnym przepisie jest użyty twaróg półtłusty, a że w Danii nie ma dostępu do twarogu użyłam serka skyr w wiaderku o smaku waniliowym.  Skyr jest islandzkim wyrobem mlecznym podobnym do jogurtu, chodź mi w smaku bardziej przypomina serki homogenizowane.  Ciasto jest genialne, smakowało całej rodzince. Po prostu rozpływa się w ustach. Dlatego z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić.

Wegetariański obiad po śląsku

Kluski śląskie z wegańską roladą i modrą kapustą z sosem al'a pieczeniowym Dzisiaj miałam ochotę na typowo śląski obiad, kluski, rolada i kapusta modra. A że jestem wegetarianką zaczęłam się zastanawiać jak mogę przyrządzić wegetariańską roladę. Postanowiłam troszkę pokombinować licząc się z tym, że coś może nie wyjść. Jednakże mój strach miał tylko wielkie oczy, gdyż rolada wyszła idealna, smakowita, perfekcyjna. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu.  Zapraszam was na wegetariański śląski obiad ...