poniedziałek, 21 listopada 2016

Ciasto z kawałkami czekolady i gruszką

Pyszne ciasto z kawałkami gorzkiej czekolady z dodatkiem soczystej gruszki


Po weekendowej przerwie mam dla was pyszną propozycję na smakowite ciasto z kawałkami czekolady dzisiaj z dodatkiem gruszki, gdyż po prostu miałam je w domu, ale myślę, że i inne owoce będą się idealnie komponować z tym ciastem. 
Ciasto jest tak pyszne, że u mnie zniknął w bardzo szybkim tempie. Zapach roznoszący się po domu był przepiękny...

Serdecznie zapraszam do zapoznania się z przepisem


...

Przepis:

Składniki: (tortownica średnica 23 cm)

miarka : szklanka 250 ml

2 szklanki mąki 

1 szklanka cukru

250 g masła w temperaturze pokojowej

4 jajka

1 łyżeczka proszku do pieczenia

1 łyżeczka cukru waniliowego

0,5 łyżeczki mielonego imbiru

1 łyżeczka cynamonu

1 łyżeczka aromatu migdałowego

2 gruszki

1 tabliczka gorzkiej czekolady (100 g )

cukier puder do posypania

masło, bułka tarta - do posmarowania tortownicy

Wykonanie:

1. Gruszki myjemy, obieramy kroimy na pół, pozbywamy się gniazd nasiennych i lekko nacinamy. 


2. Masło ucieramy razem z cukrem 

3. Dodajemy kolejno jajka cały czas miksując, dodajemy aromat migdałowy

4. Mąkę z cukrem waniliowym, proszkiem do pieczenia, imbirem i cynamonem, przesiewamy, dodajemy do ciasta cały czas miksując.

5. Czekoladę drobno siekamy i dodajemy do ciasta mieszając delikatnie łyżką.


6. Tortownice smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą.

7. Do tortownicy wylewamy ciasto na wierzch wykładamy gruszki.


8. Ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni i pieczemy przez około 40 - 50 min. Sprawdzamy patyczkiem czy ciasto jest gotowe.








Smacznego




7 komentarzy :

  1. Już sobie wyobrażam czekolada plus gruszki, pycha

    OdpowiedzUsuń
  2. Musiało smakować wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. gdyby nie to, że mam dwie lewe ręce do pieczenia - to ciasto królowałoby w mojej kuchni jutro :D
    Ekstra!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto upiekłam na swieta��Rodzina była zachwycona��

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania moich postów