Przejdź do głównej zawartości

Wegańskie kotlety z selera

Smaczne kotlety z selera 



Dzisiaj mam dla was propozycję na bardzo dobre kotlety z selera. Idealny dodatek do posiłku. Kotlety z wyrazistym smakiem. Wystarczy seler, parę przypraw a efekt na prawdę bardzo dobry. 


...

Przepis:

Składniki:

1 seler

2 listki laurowe, 3 ziela angielskie, 0,5 łyżeczki soli

woda

olej do smażenia

kolory pieprz, sól
do obtaczania:

bułka tarta

mąka

panierka wegańska:

2 łyżki mąki

pół szklanki wody z gotowania selera

1,5 łyżeczki przyprawy do ryb (w mojej był taki miks przypraw: sól, czosnek, bazylia, gorczyca biała, cukier, imbir, tymianek, natka pietruszki, rozmaryn)

2 szczypty soli i pieprzu, 1 łyżeczka papryki słodkiej

(konsystencja panierki powinna być gęsta)

panierka wegetariańska:


2 jajka

1,5 łyżeczki przyprawy do ryb (w mojej był taki miks przypraw: sól, czosnek, bazylia, gorczyca biała, cukier, imbir, tymianek, natka pietruszki, rozmaryn)

2 szczypty soli i pieprzu, 1 łyżeczka papryki słodkiej

Wykonanie:

1. Seler obrać, umyć, pokroić na plasterki o grubości około 1 cm.

Plasterki przekroić na pół.


2. Przygotowany seler gotować w wodzie z 0,5 łyżeczką soli, 2 listkami laurowymi i 3 ziarenkami angielskimi.

Od zagotowania się wody, gotujemy seler około 6 min. Tak aby seler był al'dente. 

3. Wykładamy kawałki selera na deskę każdy plasterek oprószamy solą i kolorowym pieprzem. 


4. Przygotowujemy panierkę wegańską lub wegetariańską łącząc ze sobą wszystkie składniki.  

5. Wystudzone kawałki selera obtaczamy najpierw w mące potem w wybranej panierce na koniec w bułce tartej.

6. Smażymy na rozgrzanej patelni z obu stron na złoty kolor.


Pyszne i aromatyczne kotleciki gotowe. 




Komentarze

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moich postów

Popularne posty z tego bloga

Ciasto na pierogi (100 pierogów)

Delikatne, elastyczne ciasto na pierogi Za pewne wiele osób, szuka idealnego przepisu na ciasto pierogowe. Jeśli lubicie takie delikatne, rozpływające się w ustach pierogi , ten przepis na pewno przypadnie Wam do gustu.   Z tego ciasta na prawdę wychodzą pyszne pierogi.  Kochani w komentarzach niektórzy piszą, że użyłam dużo soli, jednak ciasto na prawdę nie było mocno słone, ale jeśli uważacie, że soli jest faktycznie za dużo, to nie dodawajcie. :)

Sernik z serka Skyr

Przepis na ten sernik dostałam od mojej mamy. W oryginalnym przepisie jest użyty twaróg półtłusty, a że w Danii nie ma dostępu do twarogu użyłam serka skyr w wiaderku o smaku waniliowym.  Skyr jest islandzkim wyrobem mlecznym podobnym do jogurtu, chodź mi w smaku bardziej przypomina serki homogenizowane.  Ciasto jest genialne, smakowało całej rodzince. Po prostu rozpływa się w ustach. Dlatego z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić.

Wegetariański obiad po śląsku

Kluski śląskie z wegańską roladą i modrą kapustą z sosem al'a pieczeniowym Dzisiaj miałam ochotę na typowo śląski obiad, kluski, rolada i kapusta modra. A że jestem wegetarianką zaczęłam się zastanawiać jak mogę przyrządzić wegetariańską roladę. Postanowiłam troszkę pokombinować licząc się z tym, że coś może nie wyjść. Jednakże mój strach miał tylko wielkie oczy, gdyż rolada wyszła idealna, smakowita, perfekcyjna. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu.  Zapraszam was na wegetariański śląski obiad ...