czwartek, 13 października 2016

Pomarańcze w cieście naleśnikowym

Pomarańcze w cieście



Dzień dobry

Pierwszy raz robiłam ten przysmak i pierwszy raz go jadłam powiem wam,że to było przepyszne. 
Pomarańcze leżały i głowiłam się hmm a może coś z nich zrobić. Najpierw chciałam pomarańcze w czekoladzie, ale patrzę czekolady w domu brak. Na ciasto za mało jajek ( miałam tylko jedno) No i tak rozglądając się po szafkach, hmm a może tak zrobię pomarańcze w cieście. Nie żałuję tej decyzji. :) 

Zapraszam do zapoznania się z przepisem. 

Przepis:

Składniki: 

3 pomarańcze

1 szklanka mąki (250 ml)

pół szklanki mleka (125 ml)

1 jajko

6 łyżeczek cukru brązowego

2 łyżeczki cynamonu

olej do smażenia

Wykonanie:


1. Pomarańcze myjemy, obieramy, pozbywając się jak największej ilości białej błonki oraz pestek i kroimy w talarki, nie za cienkie, nie za grube. 

2. Mąkę, mleko, jajko, cukier i cynamon mieszamy ze sobą na gładką masę. Ma być gęsta i bez grudek. Możemy użyć miksera, mi starczyła trzepaczka kuchenna. 

3. Rozgrzewamy olej na patelni, maczamy kolejno pomarańcze w cieście i smażymy z obu stron na złoty kolor. 

Uwaga: Troszkę może pryskać. 


4. Gotowe pomarańcze wykładamy na talerz i posypujemy cukrem pudrem. 

(można użyć też innych dodatków np. syrop klonowy, karmel, dżem) 





Smacznego


1 komentarz :

  1. Wygląda apetycznie. Muszę też takie zrobić dzieciakom na kolację :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania moich postów