środa, 12 października 2016

Soczewica - właściwości odżywcze

Soczewica 




Soczewica jest rośliną uprawną należącą do grupy roślin strączkowych.
...


Soczewica zawiera mało tłuszczu i jest bogata w białko, kwas foliowy i błonnik z czego 25% procent to błonnik rozpuszczalny cenny dla naszego serca. 
W soczewicy są również spore ilości żelaza oraz wapnia. Soczewica posiada również liczne fitosubstancje - (Są to substancje, które znajdują się w owocach, warzywach oraz ziarnach. Posiadają właściwości przeciwrakowe oraz zmniejszają ryzyko powstawania chorób serca.)


Błonnik nierozpuszczalny w soczewicy, zaspokaja nasz głód i zapobiega zaparciom. Natomiast błonnik rozpuszczalny, który uzyskamy po ugotowaniu soczewicy, jest pomocny w obniżeniu stężenia cholesterolu oraz normuje poziom cukru. 

Fitosterole które posiada soczewica również obniżają stężenie cholesterolu. Są to związki o podobnej strukturze cholesterolu, zastępuje cholesterol pochodzenia zwierzęcego. 

Inhibitory kinazy tyrozynowej związki te współdziałają z błonnikiem i pomagają unormować poziom cukru we krwi. 

Natomiast Inhibitory proteazy które występują w soczewicy jak także w innych roślinach strączkowych mogą powstrzymać rozwój guzów tym samym hamując podział komórek nowotworowych. 

Kwas foliowy ma bardzo ważne znaczenie w ochronie przed niektórymi wadami wrodzonymi układu nerwowego, nowotworem czy też chorobami serca. 

Ciekawostka: pół szklanki ugotowanej soczewicy dostarcza prawie połowę dziennego zapotrzebowania na kwas foliowy naszemu organizmowi. 

Soczewica zawiera również Saponiny które mogą pomoc w zapobiegnięciu chorobie wieńcowej. Hamuje rozwój nowotworu poprzez zwiększanie liczby komórek odpornościowych. 

Soczewica jak i inne rośliny strączkowe jest dobrym źródłem żelaza, które ma bardzo ważną rolę dla naszej odporności, zdrowia podczas ciąży i zapobieganiu anemii. 

Soczewica dostarczy nam również między innymi takich witamin jak A, B12, B6, D,

Czy wiesz że: Spożywając soczewicę z produktami bogatymi w witaminę C poprawia wchłanianie żelaza. 

Żeby z soczewicy nie wypłukać witaminy B nie powinniśmy jej gotować w dużej ilości wody, jeśli odcedzamy soczewicę warto pozostawioną wodę użyć do innych dań. 





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moich postów