Przejdź do głównej zawartości

Wegetariańska zupa szczawiowa

Zupa szczawiowa




Na dworze chłodno, wietrznie i nie przyjemnie, dlatego w takie dni bardzo lubię zjeść taką gorącą zupę. Warzywa kupiłam już gotowe w porcje na zupkę, użyłam dwa takie pęczki gdzie był seler, por, marchewka i nać pietruszki. Jednak zazwyczaj do zupy używam korzeń pietruszki, ale i bez niego zupa była aromatyczna i na prawdę dobra. 

Warzyw ugotowanych w zupie, nigdy nie wyrzucam, marchewki zjadamy w zupie a resztę warzyw używam do innego dania, o tym niebawem na moim blogu. 

Zapraszam do zapoznania się z przepisem. 


Przepis:

Składniki:

połowa selera

4 marchewki

4 białe części pora

2 nacie pietruszki

3 kostki warzywne BIO, lub zwykłe

słoiczek szczawiu (315 ml) 

5 ziemniaków

pieprz, majeranek, 3 listki laurowe, 4 ziela angielskie

dodatkowo:

jajka ugotowane na twardo - dowolna ilość

gęsta śmietana

Wykonanie:

1. Marchewki i seler obieramy, myjemy i dzielimy na mniejsze kawałki. 

2. Pietruszkę i białą część pora myjemy


3. Marchewkę, seler, pietruszkę i por wkładamy do garnka i całość zalewamy 3 litrami wody plus dodajemy liście laurowe i ziela angielskie. 


4. Gotujemy na małym ogniu pod przykryciem. Niech z warzyw wydobędzie się wszystko co najlepsze. 


5. W między czasie obieramy i myjemy 5 ziemniaczków, kroimy w kostkę i gotujemy w osolonej wodzie w małym garnuszku . 


6. Po 1 godzinie, do gotujących się warzyw dodajemy 3 kostki warzywne i jeszcze przekrywamy na 15 min. 

7. Potem wyławiamy warzywa, marchewki kroimy na mniejsze kawałki i wkładamy razem ziemniakami  z powrotem do zupy. 

(resztę warzyw również możemy pokroić i dodać do zupy, ja jednak je wyłowiłam by zrobić z nich inny przysmak.)

8. Do zupy wlewamy szczaw ze słoiczka, dodajemy 2 szczypty majeranku i troszkę pieprzu i jeszcze przez około 5 minut zagotowujemy. 

9. Zupę możemy podać z jajkiem jak także zagęścić śmietaną (ale nie jest to konieczne) 



Smacznego

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciasto na pierogi (100 pierogów)

Delikatne, elastyczne ciasto na pierogi Za pewne wiele osób, szuka idealnego przepisu na ciasto pierogowe. Jeśli lubicie takie delikatne, rozpływające się w ustach pierogi , ten przepis na pewno przypadnie Wam do gustu.   Z tego ciasta na prawdę wychodzą pyszne pierogi.  Kochani w komentarzach niektórzy piszą, że użyłam dużo soli, jednak ciasto na prawdę nie było mocno słone, ale jeśli uważacie, że soli jest faktycznie za dużo, to nie dodawajcie. :)

Sernik z serka Skyr

Przepis na ten sernik dostałam od mojej mamy. W oryginalnym przepisie jest użyty twaróg półtłusty, a że w Danii nie ma dostępu do twarogu użyłam serka skyr w wiaderku o smaku waniliowym.  Skyr jest islandzkim wyrobem mlecznym podobnym do jogurtu, chodź mi w smaku bardziej przypomina serki homogenizowane.  Ciasto jest genialne, smakowało całej rodzince. Po prostu rozpływa się w ustach. Dlatego z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić.

Wegetariański obiad po śląsku

Kluski śląskie z wegańską roladą i modrą kapustą z sosem al'a pieczeniowym Dzisiaj miałam ochotę na typowo śląski obiad, kluski, rolada i kapusta modra. A że jestem wegetarianką zaczęłam się zastanawiać jak mogę przyrządzić wegetariańską roladę. Postanowiłam troszkę pokombinować licząc się z tym, że coś może nie wyjść. Jednakże mój strach miał tylko wielkie oczy, gdyż rolada wyszła idealna, smakowita, perfekcyjna. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu.  Zapraszam was na wegetariański śląski obiad ...